CONTACT  AJUTOR

ACASA   CONTACT   AJUTOR

Hotărârea nr.12/2021 privind modificarea și completarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al C.C.F.

HOTĂRÂRE privind modificarea și completarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020 și pentru modificarea anexelor nr. 2 și 3 la Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2021 privind susținerea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent – sesiunea noiembrie 2021

            În baza prevederilor art. 6 din Ordonanța Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea și exercitarea activității de consultanță fiscală, aprobată cu modificări prin Legea nr. 198/2002, cu modificările și completările ulterioare,

având în vedere prevederile art. 36 alin. (1) lit. e) din Regulamentul de organizare și funcționare al Camerei Consultanților Fiscali, aprobat prin Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 3/2017, cu modificările și completările ulterioare,

            Consiliul superior al Camerei Consultanților Fiscali, întrunit în ședința din 29 septembrie 2021, hotărăște:

 

Art. I. –Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin  Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2020, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 843 din 15 septembrie 2020, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

  1. La articolul 5 alineatul (2), literele d) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins:

“d) diploma de licență, în copie, precum și copii ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;

  1. e) carnetul de muncă, în copie, adeverință eliberată de angajator, adrese eliberate de asociațiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;”
  2. La articolul 5 alineatul (2), după litera i) se introduce o nouă literă, litera i1), cu următorul cuprins:

“i1) declarație pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu; modelul declarației poate fi descărcat de pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali”

  1. La articolul 5, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

“(3) Documentele în copie prevăzute la alin. (2) vor fi certificate de titular pentru conformitate cu originalul, folosind sintagma “conform cu originalul”, numele și prenumele, semnătura și data.”   

  1. La articolul 6 alineatul (2), literele d) și e) se modifică și vor avea următorul cuprins:

“d) diploma de licență, în copie, precum și copii ale actelor doveditoare, în cazul schimbării numelui;

  1. e) carnetul de muncă, în copie, adeverință eliberată de angajator, adrese eliberate de asociațiile profesionale din care fac parte, în cazul profesiilor liberale;”
  2. La articolul 6 alineatul (2), după litera i) se introduce o nouă literă, litera i1), cu următorul cuprins:

“i1) declarație pe propria răspundere privind capacitatea deplină de exercițiu; modelul declarației poate fi descărcat de pe site-ul Camerei Consultanților Fiscali”

  1. La articolul 6, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:

“(3) Documentele în copie prevăzute la alin. (2) vor fi certificate de titular pentru conformitate cu originalul, folosind sintagma “conform cu originalul”, numele și prenumele, semnătura și data.”

  1. La articolul 11, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

“Art. 11. - (1) În cazul examenului organizat sub formă de probă scrisă sau în sistem online, Comisia de examinare va elabora subiectele pentru examen conform tematicii și bibliografiei, astfel:

  1. a) legislația fiscală și vamală, legislația procedural-fiscală, 80%;
  2. b) dreptul comercial și dreptul financiar-fiscal, 10%;
  3. c) gestiunea financiară și contabilitatea întreprinderii, 10%.”
  4. La articolul 36, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

“(2) Nivelul indemnizațiilor se aprobă prin ordin de către președintele Camerei Consultanților Fiscali,  cu încadrarea în bugetul de venituri și cheltuieli anual al Camerei Consultanților Fiscali.”

  1. Anexele nr. 1 și 2 la regulament se modifică și se înlocuiesc cu anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

            Art. II. – Anexele nr. 2 și 3 la Hotărârea Consiliului superior al Camerei Consultanților Fiscali nr. 11/2021 privind susținerea examenului de atribuire a calității de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent – sesiunea noiembrie 2021, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 886 din 15 septembrie 2021, se modifică și se înlocuiesc cu anexele prevăzute în anexele nr. 3 și 4, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. III. – Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

 

Președintele Camerei Consultanților Fiscali

Dan Manolescu

 

Essential SSL